vineri, 14 septembrie 2012

CÂND CIRCUMSTANŢELE PAR A-ŢI STA ÎMPOTRIVĂ, PARTEA I


Uitaţi-vă la păsările cerului: ele nici nu seamănă, nici nu seceră şi nici nu strâng nimic în grânare; şi totuşi Tatăl vostru cel ceresc le hrăneşte. Oare nu sunteţi voi cu mult mai de preţ decât ele? - Matei 6:26

Tânăra Ethel a crescut într-un ghetou urban şi se părea că nu avea prea multe şanse să-şi formeze o imagine corectă despre Dumnezeu.

Iată cum îşi descrie ea prima parte a vieţii: "Nu am fost niciodată copil; familia mea nu m-a îmbrăţişat, nu m-a plăcut şi nu m-a înţeles niciodată. Nu am avut niciodată simţământul de apartenenţă. Am fost copil născut în afara căsătoriei. Nu m-a crescut nimeni." Când era mică, Ethel a crescut pe străzi. Ea a devenit şefa unei bande, iar mai târziu a început să umble prin cluburile de noapte.

Totuşi ea s-a simţit atrasă de un loc sfânt: o biserică locală unde se cânta şi unde predicatorul vorbea cu mare putere şi elocvenţă. Cel mai mult îşi dorea să se apropie de Dumnezeu, să simtă prezenţa Sa.

Astfel, Ethel a început să participe la servicii religioase de redeşteptare. A început să se roage seară de seară după ce participa la prezentări. Ea spunea cu sinceritate în rugaciune: "Doamne, ce caut eu aici? Ce vreau eu de la Tine? Ajută-mă! Dacă nu are loc o schimbare, nu mă mai pot întoarce aici niciodată!"

În seara aceea, această tânără cu sufletul gol a cunoscut o pace care nu-şi închipuia că poate exista. Ea a înţeles că exact acest lucru a căutat toată viaţa. Ethel rememora experienţa aceasta în următoarele cuvinte: "Dragostea mi-a umplut inima şi am ştiut că L-am găsit pe Dumnezeu şi că acum şi pentru tot­deauna voi avea un aliat, un prieten aproape de mine care mă va întări şi mă va încuraja să merg mai departe."

Ethel Waters a devenit apoi una dintre cele mai îndrăgite cântăreţe ameri­cane de muzică gospel. Timp de mai mulţi ani, ea a vorbit despre credinţa ei în cadrul evanghelizărilor conduse de Billy Graham. A trăit cu simţământul că Dumnezeu era întotdeauna foarte aproape de ea şi că El veghea asupra ei. Re­litatea aceasta a fost exprimată într-un cântec marca Ethel Waters, .His Eye ls al the Sparrow" [El veghează peste vrăbii].

Cântecul vorbeşte despre grija lui Dumnezeu în bine cunoscutul vers: "El veghează peste vrăbii şi ştiu că veghează peste mine." Când circumstanţele par a sta împotrivă, Dumnezeu încă mai veghează asupra ta. 
Profetul Zaharia foloseşte una dintre cele mai frumoase expresii ale Bibliei când scrie: "Cel ce se atinge de voi se atinge de lumina ochilor Lui" (Zah. 2:8). Dumnezeu nu va îngădui în viaţa ta niciun lucru care nu va avea ca rezultat final binele tău şi slava Sa.


Dacă Dumnezeu a putut lua familia extrem de disfuncţională în care a trăit Iosif şi a transformat-o în bine, atunci El poate face acelaşi lucru şi pentru tine. Dacă a existat vreodată un om în viaţa căruia totul părea a-i sta împotrivă, atunc acela a fost Iosif. Propriii fraţi l-au vândut ca sclav. A fost aruncat într-o groapi apoi a fost acuzat pe nedrept şi a fost închis în temniţă. În final a ajuns totuşi într-un palat, ocupând poziţia de prim-ministru al Egiptului. La sfârşitul vieţii lui a mărturisit: "Voi, negreşit, v-aţi gândit să-mi faceţi rău: dar Dumnezeu a schimba răul în bine" (Gen. 50:20).

Există o legătură specială între Iosif, Ethel Waters şi mine. Toţi trei aven ceva în comun. Când circumstanţele par a fi împotriva noastră, Dumnezeu intervine şi face o minune a harului Său.

Mark Finley


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu