duminică, 26 ianuarie 2014

Pentru noi a suferit o agonie de nedescris

Mi-am dat spatele inaintea celor ce Ma loveau, si obrajii celor ce-Mi smulgeau barba; nu Mi-am ascuns fata de ocari si de scuipari,
(Isaia 60:6).

Niciodata, nici pe Noul Pamant lipsit de pacat, nu vom putea sa intelegem pe deplin suferinta ce L-a costat pe Fiul lui Dumnezeu salvarea noastra. Sa -L contemplam inca o data atunci cand a fost arestat pentru a fi batjocorit dupa aceea in sala numita Pretoriu.

"L-au imbracat intr-o haina de purpura, au impletit o cununa de spini si I-au pus-o pe cap. [...] Si-L loveau in cap cu o trestie, Il scuipau, ingenuncheau si I se inchinau. "(Marcu 15:16-19)

"Din când în când, câte o mânã nelegiuitã smulgea trestia ce-I fusese asezatã în mânã si lovea cu ea coroana de spini de pe fruntea Sa, fãcând ca spinii sã se înfigã în tâmplele Sale, iar sângele sã se prelingã pe fata si barba Sa.

"Minunati-vã, o, ceruri, si rãmâi încremenit pãmântule! Priveste pe asupritor si pe Cel asuprit! O gloatã înnebunitã L-a înconjurat pe Mântuitorul acestei lumi. Cuvintele de batjocurã se amestecau cu blesteme josnice si pline de hulã. Nasterea sa din clasa de jos si viata Lui umilã erau discutate de multimea nesimtitoare. Declaratia Sa cã este Fiul lui Dumnezeu era luatã în râs si glume grosolane si rânjete batjocoritoare treceau din gurã în gurã."(HLL, 734).

Niciodata sa nu uitam : "Hristos a fost tratat asa cum meritam noi, pentru ca noi sã putem fi tratati asa cum merita El. El a fost condamnat pentru pãcatele noastre, la care El n-a contribuit cu nimic, pentru ca noi sã putem fi îndreptãtiti prin neprihãnirea Lui, la care noi n-am contribuit cu nimic." (HLL, 25)

Dorel Cornei 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu