luni, 29 octombrie 2012

CUNOAŞTEREA LUI DUMNEZEU - PARTEA A 2-A


Fie plăcute Lui cuvintele mele! Mă voi bucura de Domnul. - Psalmii 104:34 Fie plăcută Domnului cugetarea mea! Eu mă voi bucura în Domnul. (NTR)

Se povesteşte că un european în vârstă a vizitat pentru prima dată America spre sfârşitul anilor 1800. Când s-a întors acasă după şederea lui prelungită, prietenii l-au întrebat ce l-a impresionat cel mai mult din ceea ce a văzut acolo. Răspunsul lui ciudat i-a uimit:

- Americanii se mişcă, se mişcă şi iar se mişcă. Ei sunt tot timpul în mişcare.

Chiar şi atunci când stau jos, ei au un scaun care îi leagănă înainte şi înapoi.

Era vorba, bineînţeles, de scaunul-balansoar!

În lumea noastră complexă a programului aglomerat, a termenelor-limită presante, a producţiei, a cotelor de vânzări şi a comunicării în masă, viaţa pare un vârtej. Noi suntem în permanentă mişcare.

Poate că e timpul să ne oprim, să tragem aer adânc în piept şi să ne evaluăm priorităţile, identificând ceea ce contează cel mai mult. Poate că e timpul să te opreşti din alergare şi să asculţi glasul lui Dumnezeu.

A. W. Tozer se ruga astfel: "Doamne, învaţă-mă să ascult! Viaţa este zgo­motoasă şi urechile mele au obosit de miile de zgomote care le asaltează necon­tenit. Dă-mi spiritul băiatului Samuel, care a spus: «Vorbeşte, Doamne, căci ro­bul Tău ascultă» (1 Sam. 3:9).

Ajută-mă să Te aud când îmi vorbeşti. Ajută-mă să mă obişnuiesc cu vocea Ta, pentru ca inflexiunile ei să îmi fie familiare atunci când sunetele pământului se sting şi când singurul sunet care va rămâne va fi glasul Tău."

Rugăciunea aceasta poate deveni o realitate în vieţile noastre. Ce-ar fi să faci această rugăciune astăzi şi în fiecare zi de-acum înainte?

Fă o plimbare singur. Dezvoltă-ţi arta de a te ruga în timp ce mergi pe jos, apoi păstrează tăcerea şi ascultă glasul lui Dumnezeu. Priveşte stelele. Stai pe ţărmul mării. Fă o plimbare în pădure. Plimbă-te prin parc. Învaţă să recunoşti glasul lui Dumnezeu!

Sau trezeşte-te puţin mai devreme, meditează la un psalm şi ascultă vocea lui Dumnezeu. Poate că eşti o persoană "nocturnă", care este mai activă seara. În acest caz, găseşte un loc liniştit din casă, după ce toţi ai casei s-au dus la culcare, citeşte cu atenţie din Scriptură şi lasă-L pe Dumnezeu să-ţi vorbească.

În aceste momente de reflecţie, Dumnezeu pare mai aproape, şi sufletul nos­tru intră în legătură cu El. Intră astăzi în legătură cu El! Găseşte locul acela din inima lui Dumnezeu unde sufletul tău se va simţi ca acasă!

Mark Finley

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu