miercuri, 7 noiembrie 2012

CU DUMNEZEU IN CANALIZARE


De aceea, noi nu cădem de oboseală. Ci chiar dacă omul nostru de afară se trece, totuşi omul nostru dinăuntru se înnoieşte din zi în zi.
- 2 Corinteni 4: 16

Aş vrea să-ţi povestesc despre un prieten de-al meu, pe nume Milton Schustek. El a slujit ca pastor în Cehoslovacia în anii dominaţiei sovietice şi ai opresiunii religioase.

Când au venit la putere comuniştii, Schustek şi-a dorit să fie liber pentru a sluji bisericii păzitorilor Sabatului din Praga. Dar comuniştii aveau alte planuri. Dorinţa lor era să-i trimită pe toţi pastorii în lagărele de muncă.

Milton ştia că ei doreau să-l trimită cât mai departe posibil de comunitatea lui, în minele de cărbuni din nord. Dar s-a gândit la o cale de a rămâne aproape de lucrarea sa pastorală din oraş. Exista o slujbă pe care nimeni nu şi-o dorea: curăţarea canalizărilor. Nimănui nu-i plăcea să coboare în galeriile acelea înguste şi mizerabile, aflate la sute de metri adâncime de străzile oraşului. 

Milton s-a gândit să stea de vorbă cu autorităţile despre acel loc de muncă.

Mai întâi însă. s-a plecat pe genunchi şi s-a rugat: "Doamne Isuse. vreau să mă închin Ţie în fiecare Sabat. Te rog ajută-mă să păzesc Legea Ta şi să-Ţi fiu cre­dincios."

Milton a fost primit în audienţă la unul dintre reprezentanţii locali, căruia i-a spus:

- Am înţeles că vreţi să mă trimiteţi să muncesc în mină. Vreau să vă spun ceva. Bunicul meu a lucrat în mină. tatăl meu a lucrat în mină şi sunt dispus să lucrez în orice mină mă trimiteţi. Dar am o propunere. Aveţi nevoie de cineva care să ocupe cel mai cumplit loc de muncă din câte există. Eu ştiu care este: curăţarea canalizărilor. Vreau să fac eu munca aceasta. Ce-ar fi să mă trimiteţi să curăţ canalizările din Praga? Aş fi fericit să lucrez acolo.

Autorităţile comuniste au fost de acord să-i dea lui această slujbă.

Nu voi uita niciodată bucuria care se citea pe chipul lui Milton în timp ce îmi povestea experienţa lui. El a recunoscut că era o slujbă foarte grea. În întuneric şi singurătate.

- Dar s-a meritat să lucrez acolo, spunea el. pentru că am putut să mă închin lui Dumnezeu împreună cu biserica mea în fiecare Sabat.

Dumnezeu are oameni credincioşi în orice generaţie. Ei sunt ca nişte lumini care strălucesc în locuri întunecate.

Milton Schustek a fost dispus să îi slujească lui Dumnezeu cu orice preţ.

Dumnezeu a avut grijă de el şi va avea grijă şi de tine. El face minuni pentru aceia care au încredere în El. Când ne prindem prin credinţă de braţul Său, uşile se vor deschide înaintea noastră în mod miraculos. Ele s-au deschis înaintea lui Milton Schustek şi se vor deschide şi înaintea ta.

Nu îl vom vedea pe Dumnezeu făcând minuni în vieţile noastre atâta timp cât vom duce o viaţă de compromis. Când trăim în compromis. Dumnezeu nu mai poate face minuni pentru a ne scoate din impas. Rămâi tare. nu te descuraja şi vei vedea că Dumnezeu îţi va deschide uşile!

Mark Finley

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu