marți, 31 decembrie 2013

In asteptarea unui Nou An


Căci dacă este cineva în Hristos, este o făptură nouă. Cele vechi s-au dus, iată că toate lucrurile s-au făcut noi. (2 Corinteni 5: 17)

Iată! Viaţa omului este o succesiune de noi începuturi, fiecare dintre ele fiind parcurs cu o adevărată încărcătură emoţională ... Este în firea noastră să aşteptăm zile speciale pentru a lua decizii importante. Obişnuim să spu­nem: de luni, de la 1 noiembrie, de la 1 ianuarie 2014 ... !!!

Dar haideţi să aruncăm mreaja altfel. În fiecare zi începe o viaţă nouă.

Dacă astăzi, 31 decembrie 2013, nu am deschis ochii cu claritate, inima cu bucurie şi mâinile fără zgârcenie pentru aproapele meu, iar la finalul zilei am nefericita ocazie să dau socoteală pentru ce n-am făcut, să nu uităm că mâine este 1 ianuarie 2014 şi să-i dăm o şansă acestei zile. Să nu gândim la ce vom face în anul 2015. E important, dar e prea mult. Să gândim la ce vom face mâine, şi Domnul Isus ne va oferi perspective noi ...

Pentru 2013, să regretăm timpul pierdut, greşelile pe care le-am fi putut evita, judecata fără să cunoaştem îndeajuns; să regretăm că nu ne-am pus ţinte mai înalte şi nu ne-am mulţumit cu destul; să regretăm momentele când am renunţat şi n-am crezut că mai avem rezerve să luptăm; să regre­tăm că nu am înţeles că avem lângă noi oameni care ne iubesc, dar nu ştiu să lase să se vadă asta. Dar haideţi să uităm regretele şi părerile de rău ... să învăţăm din ele, dar să nu trăim cu ele.

Pentru 1 ianuarie 2014 şi pentru toate zilele anului, să evităm iluziile, ca să nu trăim doar cu bucăţi de cer şi margini de veşnicie. Să participăm la bucuria celor care anul acesta păşesc în legământul sacru al căsătoriei, care urmăresc primul zâmbet al copilului lor, care însoţesc paşii copilului în prima zi de şcoală, care urcă scările instituţiei unde s-au încadrat în muncă şi să acompaniem bucuria celor care în anul 2014 hotărăsc să-şi petreacă toată viaţa cu Domnul.

Vă doresc pentru fiecare zi a lui 2014: încredere pentru momentele în­cărcate de ruşine, recunoştinţă pentru momentele ingrate, iertare pentru momentele înverşunate, pace pentru clipele pline de anxietate, speranţă pentru momentele catastrofale, combustibil pentru ziua golită de energie, credinţă pentru momentele pline de teamă, chemare pentru lipsa de scop, slujire pentru zilele de răscruce, iar pasul nici prea încet, nici prea rapid, ca să vedem toate acestea şi să le putem primi. Aşa să ne ajute Domnul!

"Scumpul nostru Mântuitor ne va trimite ajutorul chiar atunci când avem nevoie de el. .. Fiecare credincios adevărat să privească în sus şi, prin credinţă, să poată vedea curcubeul făgăduinţei care îl Înconjoară." (Tragedia veacurilor, p. 625)

Steluta Manda Craiova, Oltenia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu