sâmbătă, 6 aprilie 2013

Comisionul ceresc (1)



Nu ziceţi voi că mai sunt patru luni până la seceriş? Iată, Eu vă spun: Ridicaţi-vă ochii şi priviţi holdele care sunt albe acum, gata pentru seceriş! (Ioan 4:35)

Prin harul lui Dumnezeu, s-au împlinit optsprezece ani de când lucrez ca evanghelist cu literatura şi niciodată în aceşti ani nu mi-a lipsit din geantă cartea Tragedia veacurilor. Fiecare carte vândută îi aduce colportorului un mic comision din preţul de vânzare, dar, în proiectul Cartea Anului 2012- 2013, Tragedia veacurilor este distribuită fără comision. Chiar m-am întrebat câţi colportori îşi vor ocupa spaţiul din geantă cu o carte atât de voluminoasă şi la un preţ atât de mic dacă nu vor avea niciun câştig.

Răspunsul a venit odată cu desfăşurarea proiectului Student valdenz la Cluj, pe la jumătatea anului 2012. În fiecare seară, succesul zilei era evaluat în funcţie de numărul de exemplare din Tragedia veacurilor vândute. Unii vân­duseră 12, alţii 15 sau 20. În total, în 12 zile au fost vândute 1 200 de exemplare.

Ca să ne formăm o părere despre cât de apreciată este cartea aceasta, aş vrea să notez astăzi doar o secvenţă din ceea ce s-a întâmplat la standul de cărţi unde am lucrat.

Într-o zi, o doamnă care ducea de mână o fetiţă s-a apropiat de măsuţa unde erau expuse cărţile şi a cumpărat câteva cărţi pentru copilă. Apoi, ob­servând printre cărţi Tragedia veacurilor, m-a întrebat: "Câte exemplare din cartea aceasta aveţi la dumneavoastră? Le cumpăr pe toate!" l-am spus câte exemplare aveam şi, în timp ce le pregăteam, doamna mi-a mai pus o între­bare: "N-aveţi şi cărţi despre Sabat?" Aveam la mine câteva exemplare din Adevărata zi de odihnă şi i le-am arătat. Doamna mi-a zis: "Daţi-mi-le pe toate, vă rog!" Eram puţin nedumerit - doamna purta bijuterii şi, evident, nu părea ' membră a Bisericii Adventiste. Simţind probabil, doamna mi-a explicat: "Cum­păr cărţile acestea pentru a le dărui. Vreau ca oamenii să cunoască adevărul.

Întâmplarea aceasta mi-a arătat că sunt oameni care doresc să cunoas­că voia lui Dumnezeu şi care contribuie, fără comision, la răspândirea Evan­gheliei. Singurul lor comision va fi cel ceresc, promis de Domnul Hristos.



Iacob Cătinean, prim-colportor, Transilvania de Sud

Biblia la rând: 2 Samuel 15-17

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu