sâmbătă, 2 februarie 2013

Citeşte şi dă mai departe!


ÎDă înţeleptului şi se va face şi mai înţelept; învaţă pe cel neprihănit şi va învăţa şi mai mult! (Proverbele 9:9)

În vara anului 2012, timp de trei săptămâni m-am aflat în Oradea pentru organizarea proiectului "Student valdenz". Cu acest prilej, au fost distribuite foarte multe exemplare din Tragedia veacurilor şi sunt convinsă că fiecare carte dată va naşte o istorie specială pe care doar veşnicia ne-o va descoperi.

Într-o zi, pe când îi prezentam cuiva cu mult entuziasm cartea Tragedia veacurilor, am remarcat o doamnă care stătea deoparte şi urmărea atentă tot ce făceam noi la standul de carte ASEF. În scurt timp, convinsă de Duhul lui Dumnezeu, femeia s-a apropiat şi mi-a zis: "Vreau şi eu cartea asta!" Ob­servându-i accentul uşor diferit, am întrebat-o dacă este vorbitoare de limba maghiară şi femeia mi-a răspuns surâzând: "Este limba mea maternă."

Nu aveam la mine o ediţie în limba maghiară a cărţii Tragedia veacu­rilor, dar am asigurat-o pe doamna respectivă că, dacă va reveni după-amia­ză, îi voi putea oferi cartea în limba ei maternă. "Prea bine", mi-a răspuns ea, "voi plăti două exemplare. Unul în limba maghiară, pentru mine, şi altul în limba română pentru soţul meu, care este român. O să vină el să le ia după ­amiază."

Într-adevăr, câteva ore mai târziu, solul doamnei a venit şi a luat cărţile fără să vorbească prea mult. Însă, în zilele următoare, a început să treacă re­gulat pe la standul nostru, cumpărând câte unul sau două exemplare din Tra­gedia veacurilor. Cei doi soţi începuseră să o citească şi erau atât de încântaţi, încât voiau să le ofere cartea şi prietenilor lor.

Când proiectul nostru se apropia de final, într-o zi, doamna cu pricina s-a apropiat de stand şi mi-a spus: "Vreau să vă mulţumesc pentru cartea Tra­gedia veacurilor. Este atât de interesantă! Este mai bună decât Biblia!" l-am spus că Biblia nu poate fi egalată de nicio carte, iar doamna s-a corectat spu­nând: "E o carte care mă ajută să înţeleg foarte bine Biblia şi lucrurile pe care nu le-am înţeles niciodată înainte. Şi soţul meu este foarte încântat şi de aceea a mai cumpărat şapte exemplare ca să le ofere colegilor."

Sămânţa nu se întoarce niciodată fără rod.

Laura Vale, prim-colportor, Bucureşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu