joi, 21 februarie 2013

Management gospodăresc; Joi 21 feb. 2013, Devotional pentru femei


Ea se scoală când este încă noapte şi dă hrană casei sale şi împarte lucrul de peste zi slujnicelor sale. (Proverbele 31:15)

Am citit întotdeauna cu drag capitolul femeii virtuoase, puternice şi ex­trem de organizate din Proverbele, dar de fiecare dată îmi imaginam că este vorba doar de cineva care a trăit în vremea lui Solomon, când afacerile şi negoţul erau în toi.

Este adevărat că sunt şi astăzi femei manager sau femei "om de afaceri" care au angajaţi pe care trebuie să-i coordoneze, dar majoritatea simt, ca şi mine, că versetul acesta nu li se potriveşte. Am avut surpriza să înţeleg că sunt aici nişte mesaje explicite şi o comoară de învăţătură pentru mine, chiar dacă nu coordonez vreo companie. Dar cine a spus că nu? Fiecare fa­milie are nevoie să fie coordonată de femeia descrisă în capitolul 31. Secre­tul este structurat chiar în mijlocul capitolului, în versetul15.

1. "Ea se scoală când este încă noapte." Nu este o noutate că "cine se scoa­lă de dimineaţă departe ajunge", dar poate nu ai luat proverbul românesc în serios sau poate ţi-ai zis că este valabil doar pentru zilele în care ai de făcut vreo călătorie. Nici eu nu sunt dispusă să ascult de toate proverbele şi zică­torile româneşti, dar când găsesc aceeaşi idee în paginile Bibliei, situaţia se schimbă. Dacă nu ai acest obicei, încearcă să-l formezi. Ştim cu toate despre cele 21 de zile dureroase (timpul necesar pentru formarea unui nou obicei) când trebuie să învingi somnul şi să nu mai opreşti ceasul pentru a adormi la loc, dar cei care au reuşit spun că merită.

2. "Dă hrană casei sale ... " Sunt multe mămici care neglijează acest as­pect sau consideră că nu e comod sau nu e modern să pui pacheţel soţului sau copiilor pentru şcoală, când chioşcul de la colţ sau firma de catering răspunde prompt oricărei solicitări. Însă Biblia spune că femeia model face sandviciuri, nu spune că dă bani de buzunar copiilor ei. Aşa se face că "fiii ei se scoală şi o numesc fericită". Este şi acesta un mod de a ne atrage respec­tul şi recunoştinţa copiilor.

3. "Împarte lucrul de peste zi slujnicelor sale ... " Am trecut adeseori în grabă peste acest pasaj, fiindcă nu reuşeam să mă identific cu personajuL însă mi-am dat seama că am şi eu acasă "slujnicele mele" care lenevesc uneori prin dulapuri. Nu ştiu dacă tu dai de lucru slujnicelor sau te mul­ţumeşti să cumperi pâinea de slabă calitate pe care o oferă piaţa. Dacă ai acasă o maşină de pâine, un cuptor, maşina de lapte de soia, robotul sau mai ştiu eu ce slujnice ai tu, organizează-ţi timpul în aşa fel încât să le dai şi lor de lucru. Vei conduce cu succes propria gospodărie şi te vei regăsi printre rânduri în Proverbele 31. Merită să încerci!

Ramona Costea, Buzău, Muntenia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu