duminică, 24 martie 2013

Ajungerea tintei

"Cine vrea sa ajunga la tinta, trebuie sa doreasca si calea intr-acolo." Proverb chinezesc

Pelerinii de la Plymouth aveau pe vasul Mayflower o rezerva uriasa de suc de lamaie, contra scorbutului. Cu toate acestea un tanar a murit pentru ca a refuzat sa-l foloseasca; era prea acru. A preferat sa consume berea lesioasa si sa moara.

De cate ori nu ni se intampla sa refuzam solutii simple, oferite de prieteni, de parinti sau chiar de catre Dumnezeu, pe motiv ca sunt prea "acre", incomode.


"Viata apostolului Pavel a fost un conflict neîncetat cu eul. El a spus: "Eu mor în fiecare zi" (1 Cor. 15,31). Vointa si dorintele sale intrau zilnic în conflict cu datoria si vointa lui Dumnezeu. În loc sã-si urmeze înclinatiile, el a fãcut voia lui Dumnezeu, oricât ar fi fost de greu sã-si rãstigneascã firea.

"La încheierea vietii sale de conflict, privind înapoi la luptele si biruintele lui, el a putut spune: "M-am luptat lupta cea bunã, mi-am sfârsit alergarea, am pãzit credinta. De acum mã asteaptã cununa neprihãnirii, pe care mi-o va da, "în ziua aceea", Domnul, Judecãtorul cel drept" (2 Tim. 4, 7-8).

"Viata crestinã este o luptã si un mars neîncetat. În acest rãzboi nu existã nici un armistitiu; efortul trebuie sã fie sustinut, perseverent. Prin strãduinte continue, rãmânem biruitori asupra ispitelor lui Satana. Integritatea crestinã trebuie sã fie cãutatã cu o energie nesecatã si mentinutã prin urmãrirea neabãtutã a scopului propus.

Nimeni nu se va înãlta cãtre cer fãrã un efort stãruitor, perseverent, personal. [MH 453]"

Dumnezeu spune: "Ti-am pus inainte viata si moartea [...] Te sfatuiesc, alege viata si vei trai!" Deut. 30:19

Dorel Cornei

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu