Căci harul lui Dumnezeu, care aduce mântuire pentru toţi oamenii, a fost arătat şi ne învaţă s-o rupem cu păgânătatea şi cu poftele lumeşti şi să trăim in veacul de acum cu cumpătare, dreptate şi evlavie. (Tit 2:11,12)
O mântuire care putea fi cumpărată cu bani era mai uşor de obţinut decât aceea care cerea pocăinţă, credinţă şi efort perseverent pentru a rezista şi a învinge păcatul." (TV, p. 104)
Există o aparentă contradicţie în ceea ce priveşte costul mântuirii. La întrebarea: "Cât costă mântuirea?", răspunsul este: "Nimic şi totul." Ambele variante sunt corecte. Din iubire, mântuirea ne este oferită gratuit de Cel care a dat totul pe cruce în vederea salvării omului.
Pentru a obţine mântuirea, omului nu i se cere nimic decât să accepte darul acesta. Dar nu rareori se pare că şi oamenii "plătesc" foarte scump. Se strică relaţiile familiale, sociale, iar uneori sunt sacrificii foarte mari. Însă aceasta nu se face pentru a obţine mântuirea, ci pentru a o menţine. Aşa se clarifică problema: obţinerea mântuirii nu costă nimic, dar păstrarea ei (păstrarea integrităţii, a loialităţii) poate cere chiar sacrificiul suprem.
Însă nu este niciodată o plată. Dragostea adevărată nu se dă înapoi de la niciun sacrificiu când este vorba de a nu întrista şi de a nu pierde persoana iubită cel mai mult.
Uriaşa abatere de la adevărul biblic pe care a comis-o biserica este aceea de a învăţa că obţinerea mântuirii costă. Astfel, mântuirea a devenit o marfă pe care omul şi-a poate procura cu bani, cu merite, cu fapte de evlavie. Consecinţele negative sunt multiple: minimalizarea valorii mântuirii, o prezentare greşită şi ofensatoare a caracterului lui Dumnezeu şi eludarea schimbării calitative a vieţii păcătosului.
Un medic a constatat că oamenii sunt dispuşi să plătească medicamente scumpe ca să scape de durere, dar nu sunt dispuşi să îşi schimbe stilul de viaţă care a declanşat de fapt aceste boli şi suferinţe.
CONEXIUNE În timpul lui Luther, sub conducerea călugărului dominican Johann Tetzel, vânzarea indulgenţelor în Germania a devenit o festivitate publică, foarte pompoasă, care trecea din oraş în oraş.
Emilian Niculescu, pastor pensionar, Conferinta Transilvania de Sud
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu