duminică, 5 mai 2013

Convingeri răsturnate



Căci Cuvântul lui Dumnezeu este viu şi lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăişuri: pătrunde până acolo, că desparte sufletul şi duhul, incheieturile şi măduva, judecă simţirile şi găndurile inimii. (Evrei 4:12)

Participam la o expoziţie de sănătate în Avrig, la fostul meu loc de muncă.

Acolo am revăzut-o pe tanti Marilena. Ştiam că era o catolică practicantă, convinsă de autenticitatea şi valoarea dogmelor şi practicilor din biserica ei. S-a oprit la standul cu cărţi şi s-a uitat direct la setul "Marea luptă". Şi l-ar fi dorit, dar nu avea bani să-l cumpere. I-am spus că nu este obligatoriu să cumpere tot setul, ci poate să cumpere cărţile separat, una câte una, când poate, Apoi, i-am recomandat Viaţa lui Iisus.

Tanti Marilena era însă atrasă de un alt titlu. Ghiciţi care? Tragedia vea­curilor! Ştiind-o catolică convinsă, îmi era teamă că, dacă va începe cu această carte, ar putea să-şi formeze prejudecăţi şi să respingă mesajul plin de spe­ranţă din Spiritul Profetic. Aşa că m-am străduit s-o fac să renunţe la ideea de a începe cu Tragedia veacurilor, orientând-o spre Viaţa lui Iisus sau orice altă carte din serie. Tanti Marilena însă o ţinea una şi bună: voia Tragedia veacurilo­r. Aşa că i-am oferit-o, dar cu inima strânsă.

În foarte scurt timp, am reîntâlnit-o şi mi-a spus: "Cartea aceea mi-a răsturnat toate convingerile religioase!" A cumpărat mai multe exemplare din Tragedia veacurilor ca să le ofere altora. Şi tot cu acelaşi scop a cumpărat şi mai multe broşuri despre Sabat. Le-a spus celor din familia ei ce descoperise, dar s-a lovit de atitudinea rezervată a copiilor: "Mamă! Tu, care ne duceai în copilărie la biserică, vrei să-ţi schimbi acum religia?" Tanti Marilena ştia însă ceva: Sabatul este adevărata zi de odihnă. Aşa că a refuzat să mai meargă sâmbăta la serviciu. Acum, se întâlneşte cu o grupă de fraţi şi surori în Avrig. Face studii biblice şi a renunţat la carnea de porc. Deşi soţul ei este încă rezervat faţă de aceste schimbări radicale, tanti Marilena speră că, într-o bună zi, va accepta şi el adevărul care răstoarnă convingeri şi prejudecăţi.

Am învăţat din această istorie că, uneori, suntem prea precauţi, gândind că oamenii au prejudecăţi, în timp ce inimile lor pot fi deja pregătite de Duhul sfânt să primească Evanghelia.

Virginia David, colportor
Biblia la rând: 1 Cronici 13-16

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu