luni, 6 mai 2013

Între onoare şi dezonoare



Dumnezeu zice însă celui rău: "Ce tot înşiri tu legile Mele şi ai în gură legământul Meu, când tu urăşti mustrările şi arunci cuvintele Mele înapoia ta?" (Psalmii 50: 16)

Înainte de revoluţie, lucram în birou cu un şef care, dorind să nu fie deranjat, mi-a cerut să nu-l dau la telefon, oricine l-ar căuta. Mă botezasem de curând şi nu concepeam să permit minciunii să intre în viata mea şi să-L dezonoreze pe Dumnezeu. A sunat telefonul. Un angajat îl căuta pe şeful care făcea semne disperate că nu este prezent pentru nimeni. Transpirasem de presiunea ce căzuse pe sufletul meu. Angajatul insista să-i răspund, şeful mă ameninţa cu pumnul să nu spun că este prezent. După a treia întrebare răstită a omului de la celălalt capăt al firului, am răspuns tremurând: "Nu, nu este." Ştiind că sunt creştin, şeful "m-a apreciat": "Văd că ai un Dumnezeu de treabă!" Imediat ochii mi s-au umplut de lacrimi.

Religia în care omul chemat să-L reprezinte pe Dumnezeu Îl ajustea­ză pe Creator după interesele sale va crea în mintea celor cărora le prezintă această învăţătură nu doar o imagine falsă despre Divinitate, ci şi revoltă.

"Roma reprezentase greşit caracterul lui Dumnezeu şi pervertise ce­rintele Sale, iar acum oamenii respingeau atât Biblia, cât şi pe Autorul ei." (TV, p. 231)

Un Dumnezeu care nu împlineşte aşteptările spirituale ale oamenilor, din cauza falsei imagini promovate de liderii religioşi, interesati doar de nevoi­le lor pământeşti, va fi privit ca un adversar, iar Cuvântul Bibliei, ca un mijloc de oprimare. Când Isus L-a prezentat pe Tatăl conducătorilor religioşi din timpul Lui, aceştia L-au răstignit şi pentru faptul că le strica imaginea unui Dumnezeu pe care ei şi L-au creat din reguli, amendamente şi porunci omeneşti.

Când vei căuta să-L cunoşti pe Dumnezeu după Cuvântul vieţii primit de la Sursă, şi nu prin mijlocirea pervertită a gândirii altora, vei descoperi un Dumnezeu care te onorează şi pe care trebuie să Îl onorezi.

CONEXIUNE

"Etapa finală a raţlonalismului francez a fost reprezentată de cel mai faimos dintre toţi, Voltaire (1694-1778). El L-a negat complet pe Dumnezeu şi, în numele umanităţii şi al raţiunii, a declarat război împotriva iezuiţilor şi împotriva a tot ceea ce reprezenta biserica franceză." (James North, Istoria Bisericii, p. 350)

George Uba, pastor, Conferinta Muntenia
Biblia la rând: 1Cronici 17-20

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu