sâmbătă, 13 aprilie 2013

Voia Domnului, în toate


Tată, dacă este cu putinţă, depărtează de la Mine paharul acesta! Totuşi nu cum voiesc Eu, ci cum voieşti Tu. (Matei 26:39)

Dat fiind că poporul advent a fost chemat să distribuie cartea Tragedia veacurilor, am hotărât cu familia mea să cumpărăm un număr de exem­plare pe care să le dăruim. Nu voiam să dau cartea la întâmplare, ci doar celor care aveau să-mi promită că o vor citi.

În 2012, trebuia să trecem pe la nişte prieteni din Căldăruşanca, aproape de Buzău, ca să petrecem Sabatul împreună. La plecare, în maşină, băiatul meu s-a rugat "Doamne, dacă este voia Ta, fă să ajungem cu bine la fraţi, să nu încurcăm drumul şi să n-avem neplăceri." I-am explicat că sunt lucruri în care ştim sigur care e voia Domnului şi că, fiind vineri, Domnul nu dorea să întârziem.

Pe drum, am ajuns într-un loc unde se vindeau pepeni pe marginea dru­mului. I-am spus soţiei că vreau să cumpăr câţiva de la cel care mă va lăsa să-i culeg chiar eu de pe câmp, nu din cei culeşi deja. Primul om la care am mers s-a arătat amabil şi mi-a dat voie să aleg pepenii de pe câmp. Am hotărât să mâncăm unul acolo, iar omul, binevoitor, ne-a oferit apă de spălat şi cuţit. Din vorbă în vorbă, i-am spus că sunt pocăit şi am discutat despre religie, ajungând la Tragedia veacurilor.

Aveam un exemplar în maşină şi m-am gândit să i-l fac cadou. L-am intrebat dacă va citi cartea, iar el m-a asigurat că da. Mergând spre maşină, m-am frământat. Oare chiar avea s-o citească omul acela, un ţăran care îşi împărţea ziua între lucrul câmpului şi vânzarea de pepeni? I-am dus totuşi car­tea. Văzând preţul mic cerut pentru pepeni, l-am întrebat cum se descurcă şi omul mi-a răspuns: "A! Eu lucrez pământul de plăcere. Ca profesie, sunt jurist. lucrez la oraş." Am rămas uimit. Înainte să plec, l-am întrebat cât mai e până la Căldăruşanca. Mi-a spus că mă abătusem din drum cu vreo doisprezece kilometri şi că trebuia să mă întorc. Mi-a mulţumit pentru carte şi mi-a zis: "Nu întâmplător aţi făcut douăzeci şi cinci de kilometri în plus. Vă asigur!"

Când Îi cerem Domnului să se facă voia Sa, trebuie să fim pregătiţi. Voia lui ne poate surprinde şi ne poate duce la porţi şi inimi care au nevoie de cuvântul Lui.

Claudiu Giurgiu, Solovăstru
Biblia la rând: 1 Împăraţi 7-8

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu