duminică, 24 martie 2013

Forţa exemplului


Călcaţi pe urmele mele, Întrucât şi eu calc pe urmele lui Hristos. (1 Corinteni 11: 1)

Tatăl unei familii sărace petrecea mult timp în cârciuma de la marginea satului. Intr-o noapte geroasă de iarnă, după o ceartă zgomotoasă cu soţia, bărbatul a ieşit furios din casă şi, înotând prin zăpadă, se îndrepta spre locul "eliberării" de griji. Deodată, a auzit din spate un glas firav de copil: 

Tată, fă paşii mai mici ca să pot călca pe urmele tale!" Îngrozit, bărbatul s-a ntors şi l-a văzut pe fiul său. Copilul îl urma pentru ca, mai apoi, să-i fie spriin părintelui beat. Cuvintele fiului l-au cutremurat. Şi-a luat copilul în braţe şi s-a întors imediat acasă.

Merită să acordăm mai multă atentie ecoului pe care îl au faptele şi cuvintele, sentimentele şi actiunile noastre asupra celor din jur. Avem nevoie, poate, din când în când, să auzim un glas care să ne amintească de cei care ne urmează, mai ales de cei din familiile noastre. Responsabilitatea este cu atât nai mare, cu cât gesturile noastre pot afecta vieti.

Fiind în închisoare, cu acest gând se lupta şi Jan Hus, pregătindu-se să dea piept cu acuzatorii săi, în faţa Conciliului din Konstanz. El se ruga şi-i îndemna şi pe prietenii săi din Praga: "Să ne rugăm lui Dumnezeu să mă întorc fără pată - adică să nu retrag nicio iotă din adevărul Evangheliei, pentru a le ăsa fraţilor mei un exemplu desăvârşit de urmat." (TV, p. 86)

Parcă se aud cuvintele apostolului: "Călcaţi pe urmele mele, întrucât ~ eu calc pe urmele lui Hristos." Rugăciunea reformatorului a fost ascultată. Exemplul său l-a ajutat pe îndoielnicul leronim să depăşească momentele de criză şi să înfrunte, ca şi Hus, flăcările rugului.

Exemplul nostru desăvârşit este Fiul lui Dumnezeu, Isus Hristos. Călcând pe urmele Lui, suntem în siguranţă. Ceea ce ne rămâne de făcut azi e să ne potrivim cu atenţie paşii, iar când simţim că alunecăm, să ne prindem cu toată puterea şi încrederea de braţul Său salvator.

CONEXIUNE În anul 1619, pastorul John Robinson le-a predicat primilor protestanti care părăseau vechiul continent pentru a naviga spre Lumea Nouă. El le-a spus: "Vă îndemn înaintea lui Dumnezeu şi a îngerilor Săi binecuvântati să mă urmaţi numai în măsura în care eu L-am urmat pe Hristos."

Elena Petrescu, profesor la Institutul Teologic Adventist
Biblia la rând: 1 Samuel 4-6

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu