miercuri, 27 martie 2013

Minunata scoică de mare



Având doar o formă de evlavie, dar tăgăduindu-i puterea. (2 Timotei 3:5)

Una dintre experienţele care m-au marcat puternic a fost întâlnirea cu fratele Piţigoi. Intrasem de curând în biserică. Mă aflam în focul luptei credinţei. Părinţii mă dezmoşteniseră şi fusesem dat afară de la serviciu. În compensatie, mă hrăneam cu exemplele din biserică de credincioşie şi zel pentru Dumnezeu.

Fratele Piţigoi era un bun exemplu. Venea printre primii şi pleca ultimul.

Se ruga adesea cu voce tare, cu zel şi lacrimi. La studiul biblic, era activ şi combativ. Cu oamenii, era popular şi avea întotdeauna un aer optimist, motiv pentru care prezenţa lui îmi făcea bine. Ştiindu-mă fără serviciu, de câteva ori mi-a strecurat câţiva lei în buzunar. Îl iubeam. Aş fi vrut să fiu ca el.

Fratele Piţigoi pleca mult prin ţară, cu treabă. Dar ţinea cu tot dinadin­sul să fie prezent la biserica lui la sfârşitul săptămânii. Tare m-am mirat când, două Sabate la rând, scaunul lui a rămas gol. Apoi a venit trăsnetul: fratele Piţi­goi fusese găsit mort în camera unui hotel. Până aici, era o simplă nenorocire. Dar cum l-au găsit m-a lăsat oripilat: murise în pat, beat turtă, înecat în propria lui vărsătură. Câteva zile am fost bezmetic. El, cel credincios? Şi rugăciunile sale?!? Şi aerul său optimist?!?

Desigur, ducea o viaţă dublă. Dar cum fusese posibil aşa ceva? Abia mai târziu am înţeles că zelul pentru exerciţii spirituale, corectitudinea doctrinală şi chiar activismul misionar pot dezvolta suficientă mulţumire de sine care va face nenecesară umblarea cu Dumnezeu, adică evlavia, care este însăşi viaţa acestor forme. Atunci, orice devine posibil.

Pe masa din sufrageria tatălui meu era o minunată scoică de mare roz, pe care o tot admiram. Cât de uşor ne putem amăgi cu formele frumoase ca şi scoica spiralată, dar golită de viaţa dinăuntrul ei!

"Planul lui Satana este ca oamenii să păstreze formele religiei, dar să nu aibă şi spiritul adevăratei evlavii." (TV, p. 310)

CONEXIUNE

În 1886, autorul scoţian R. L. Stevenson a publicat Straniul caz al doctorului Jekyll şi al domnului Hyde. Povestea fictivă a omului care era moral ziua şi imoral noaptea se regăseşte, din păcate, destul de des în viaţa reală.

 Lucian Cristescu, pastor, preşedintele Conferinţei Transilvania de Sud

Biblia la rând: 1 Samuel 14-16

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu