sâmbătă, 16 martie 2013

O carte oferită pastorului


Când urmez învăţăturile Tale, mă bucur de parc-aş avea toate comorile. Mă gândesc adânc la poruncile Tale şi cărările Tale le am sub ochi. Mă desfăt in orânduirile Tale şi nu uit cuvântul Tău. (Psalrnii 119: 14-16)

Am lucrat o vreme ca evanghelist cu literatură în Lexington (Virginia, SUA). Odată, i-am prezentat cărţile pe care le aveam la mine unei doam­ne care lucra la un hotel. A fost binevoitoare, dar mi-a spus că nu putea să cumpere cărţi în ziua aceea, pentru că nu avea bani la ea. Am întrebat-o atunci dacă îmi putea recomanda o persoană căreia să-i prezint cărţile. Cu multă amabilitate, s-a oferit să meargă la managerul hotelului şi să-l întrebe dacă era dispus să mă primească.

Când s-a întors, m-a întrebat dacă am fost cumva în Richmond (Virginia, SUA) în urmă cu câteva luni. Nu, nu fusesem şi i-am spus acest lucru. Apoi am intrat în biroul managerului, iar el mi-a povestit că, în urmă cu câteva luni, trecuseră pe la el pe acasă nişte studenţi. Fiindcă a observat că erau cam spe­riaţi, a cumpărat câteva cărţi doar ca să-i mai încurajeze. L-am întrebat ce cărţi cumpărase. Cumpărase trei cărţi, printre care şi Tragedia veacurilor.

L-am întrebat dacă le-a citit şi dacă i-a plăcut vreuna în mod special. El mi-a răspuns că a citit Tragedia veacurilor din scoarţă în scoarţă, dar că, după câteva săptămâni, s-a gândit că era bine să o citească din nou, de teamă să nu fi pierdut cumva vreo idee importantă. Când a reînceput-o, şi-a dat seama că pierduse multe idei importante. A recitit-o cu atenţie încă o dată, apoi i-a oferit-o şi pastorului său şi, la scurt timp, a observat că predicile acestuia au început să se schimbe. Când s-a întrebat care ar putea să fie motivul, şi-a dat seama că pastorul folosea Tragedia veacurilor în pregătirea predicilor.

Din experienta aceasta am învăţat că Dumnezeu are grijă de cărţile Lui şi de efectul lor, determinându-i chiar şi pe pastorii evangheliei să predice din cartea inspirată de El!

Moses Prevett, liderul proiectului pentru studentii evanghelişti cu literatura din NashviIle.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu